Lyngby Lille Børnehave

Sygdom

Hvis et barn er sygt, har feber, eller lider af en kraftig forkølelse, skal det forblive hjemme.

Hvis dit barn er sygt, har feber, eller lider af en kraftig forkølelse, skal det blive hjemme. Det anbefales af Sundhedsstyrelsen, at barnet efter sygdomsperioden bliver hjemme i mindst en dag yderligere, inden det vender tilbage til institutionen.

Et barn anses for klar til børnehaven, når det er uden for smitterisiko og i stand til at deltage i daglige aktiviteter sammen med de andre børn.

Vi beder om, at forældre informerer børnehaven om fravær inden kl. 9.00 på fraværsdagen af hensyn til planlægningen af dagens aktiviteter. Man kan enten ringe til os eller skrive via Famly.

Ved længerevarende sygdom beder vi om, at forældre giver besked, når barnet er rask og klar til at vende tilbage.

I tilfælde af en smitsom sygdom er det forældrenes ansvar at informere Lyngby Lille Børnehave hurtigst muligt. Så kan vi bedre beskytte andre børn og voksne i børnehaven, herunder eksempelvis gravide mødre, nyfødte og bedsteforældre, som også kommer i børnehaven.

RSS FeedPersondatapolitik